روش تحقیق

هنر و هنرمندان

در واقع چیزی به عنوان هنر مطلق وجود ندارد ،‌فقط هنرمندان وجود دارند.
(یا به مفهوم اخص ،نقاشان) زمانی کسانی بودند که کلوخه ای رنگین از زمین برمی‌گرفتند و شکل گاو میش و دیگر حیوانات را بر دیوار غارها رسم می کردند .

مطلب هنر و هنرمندان مشتمل بر ۵۳ صفحه است، برای دیدن فهرست مطالب مقاله و جزئیات آن به اطلاعات اضافی زیر مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب

«مقدمه». ۳

دربار‌ه‌ی   هنر و هنرمندان.. ۳

«هنر در خدمت جاودانگی». ۹

مصر-بین النهرین-کرت؛ ۹

«بیداری بزرگ». ۱۳

یونان – قرون هفتم تا پنجم پیش از میلاد: ۱۳

«نگاهی به شرق ». ۱۷

جهان اسلام و چین؛ ۱۷

قرن دوم تا قرن سیزدهم ؛ ۱۷

« تکنیک سینما». ۲۰

تاریخچه تولد سینما : ۲۰

«آغاز ماجرا». ۲۱

«سینمای اولیه» : ۲۲

«تحکیم صنعت سینما در دهه ۱۹۲۰»: ۲۳

«تولّد سینمای ناطق»: ۲۴

«سینمای رنگی»: ۲۴

«رقابت تلویزیون» :‌ ۲۵

«بازتاب سینما در مقابل تلویزیون»: ۲۶

«شرایط کنونی»: ۲۷

«اختراع سینما»: ۲۹

«منظر های» لومیر: ۲۹

«تاریخچه سینما ازدید هانری لانگلوا». ۳۰

«پیدایش»: ۳۰

«ملیس». ۳۵

«پاته». ۳۷

«مجموعه واژه‌های سینمائی متداول»: ۳۷

«جوائز سینمائی اسکار ». ۴۸

«چارلی چاپلین». ۵۰

منابع و مآخذ: ۵۳

خرید با کلیه کارت های بانکی (دانلود فایل بلافاصله پس از خرید)

روش تحقیق

.

خلاصه ای کوتاه از مقاله هنر و هنرمندان را در زیر می توانید ببینید.

«مقدمه»

دربار‌ه‌ی   هنر و هنرمندان

در واقع چیزی به عنوان هنر مطلق وجود ندارد ،‌فقط هنرمندان وجود دارند.
(یا به مفهوم اخص ،نقاشان) زمانی کسانی بودند که کلوخه ای رنگین از زمین برمی‌گرفتند و شکل گاو میش و دیگر حیوانات را بر دیوار غارها رسم می کردند .

«هنر در خدمت جاودانگی»

مصر-بین النهرین-کرت؛

در هر نقطه ای از جهان شکلی از هنر وجود دارد؛ ولی تاریخ هنر به مثابه تلاشی مداوم و پایدار ،‌نه در غارهای جنوب فرانسه آغاز می شود و نه در جهان سرخپوستان آمریکای  شمالی؛ هیچ نسبت مستقیمی وجود ندارد که آن شگفتی‌های آغازین را به روزگار ما پیوند دهد؛ ولی یک نسبت مستقیم وجود دارد؛ که از استاد به شاگرد و از شاگرد به دوستدار هنر یا نسخه بردار رسیده است؛ که هنر روزگار ما را از ساختمان گرفته تا تابلوهای نقاشی و پوستر چاپی و غیره ؛ با هنر دره نیل متعلق به پنج هزار سال قبل می دهد؛ زیرا خواهیم دید که استادان یونانی از استادان مصری درس آموخته و ما همه ، شاگردان استادان یونانی هستیم ؛  بنابراین هنر مصر برای ما اهمیت فوق العاده ای دارد.

«بیداری بزرگ»

یونان – قرون هفتم تا پنجم پیش از میلاد:

یونانیان مدلهای مصری را مطالعه وتقلید می کردند و از آن‌ها  می آموختند که چگونه پیکر یک مرد جوان ایستاده را بسازند انقلاب بزرگ هنر یونان ، کشف شکلهای طبیعی و کوتاه نمایی اجزای تصویر ،‌در زمانی اتفاق افتاد که به طور کلی حیرت انگیزترین دوره تاریخ بشر است. زمانی است که مردم در شهرهای مختلف یونان ، سنتهای قدیمی و افسانه های کهن دربار‌ه‌ی  خدایان را مورد شک قرار می‌دهند و بدون هر گونه پیش داوری ، دربار‌ه‌ی  ماهیت اشیا به تحقیق می پردازند

« تکنیک سینما»

تاریخچه تولد سینما :

سینما یک وسیله ارتباط جمعی سرگرم کننده ای است که همانند مطبوعات مصور ، گرامافون، رادیو و تلویزیون ، ساخت امروزی آن بر تکنولوژی گسترده ای که در قرن بیستم متولد شده است استوار می باشد گر چه پیدایش و رشد مراحل سینمای امروز پیشینه در تلاش مخترعین، مهندسین ، دانشمندان ،‌صنعتگران و هنرمندان سال های سده ی پیش دارد ،‌اما آن چه ما امروز به عنوان سینما می شناسیم ، همزمان با‌ آغاز قرن بیستم حضور فعال خود را اعلام می دارد و تکامل آن موازی با پیشرفت های فنی هشتاد و چند سال گذشته پیش می رود .

«آغاز ماجرا»

آن چه اصطلاحاً «تاریخ اولیه سینما »خوانده می شود ماجرایی جالب است. از نظر متنی ، نقطه آغاز را می توان در سال های نخستین قرن نوزدهم پیدا کرد. مجموعه ای عکس با توالی سـریع به بیننده نشان داده می شد و خصوصیت چشم آدمی که آن را «تداوم دید» می خوانیم باعث می گردید که این عکس ها نیز به مثابه تصویری مجزا و مستقل ، بلکه مجموعه ای متحرک و با حالات متغیر دیده شوند . اگر این تصاویر به صورت پیوسته ، مراحل تحول و تغییر یک حرکت خاص را بیان دارند. در نهایت مجموعه این تصاویر یک حرکت مداوم را ارایه خواهند داد.

«سینمای اولیه» :

با نگاهی به گذشته ،‌امروزه تعریف اصول عملی و مشخصات دستگاه سینما توگراف یا وسیله ثبت تصویر ، به طور ساده و خلاصه این گونه بیان می شود که:‌یک دوربین از حرکت موضوع در صحنه،مجموعه عکس های ثابتی را بر روی نوار شفاف فیلم حساس عکاسی ثب می کند و یک پروژکتور یا دستگاه نمایش ، تصویر بزرگ شده همین مجموعه عکس ها را در سالنی تاریک بر روی پرده منتقل می سازد تا تصویری از حرکت موضوع در صحنه ظاهر شود. اما سرعت عبور فیلم حساس در داخل دوربین و از مقابل دریچه نور و شتاب فیلم ظاهر شده در داخل دستگاه نمایش ، خود مسئله مهمی است.

«رقابت تلویزیون» :‌

در سال های پس از پایان جنگ دوم جهانی هنگامی که صنعت سینما در اوج شکوفایی خود بود ، تکاملی سریع در پیدایش و تکنیک مؤثرترین و گسترده ترین رسانه ارتباط گروهی موجود در جهان یعنی تلویزیون صورت گرفت. پیدایش تلویزیون بر همه زمینه های سرگرمی عمومی در سراسر جهان تأثیر نهاد و موجب تغییراتی وسیع در ابعاد گوناگون صنعت فیلم سازی ، از مراحل اولیه تولید در استدیو تا عرصه نمایش نهائی فیلم در سالن های سینما گردید.

«بازتاب سینما در مقابل تلویزیون»:

شیوه های نمایش فیلم روی پرده های عریض (Widescreen) عمده ترین دگرگونی فنی که مستقیماً به دلیل رقابت با تلویزیون در عرصه وسایل و ابزار سینما انجام گرفت، تغییراتی بود که در شکل ارائه نهائی فیلم در سالن نمایش اثر می گذاشت؛ که البته خوداین تغییرات زاده تحقیقات وتجربیات ودست آوردهای علمی سالیان پیش تر بودند پس از پایان جنگ ، سیستمی ساده تر همراه با صدای استریو فونیک ، قدم به عرصه سینما می گذارد؛ این سیستم که از روش نمایش فیلم توسط سه پروژکتور ، بر روی پرده ای منحنی و بزرگ استفاده می کند، به نام «سینه راما» ( Cinerama ) خوانده می شود.وکاربردی عمومی و سرگرم کننده می یابد.

«شرایط کنونی»:

با مختصری توضیح دربار‌ه‌ی  شرایط امروزی،  فیلم سازی حرفه ای سینما را به پایان می بریم . قطع ۳۵ میلی متری فیلم با سابقه تثبیت شده طولانی خود، هم چنان جایگاهی مسلط در عرصه سینمای تجاری و تفریحی دارد. و در زمینه نمایش آثار عظیم و پرجلال و شکوه سینمائی ، قطع فیلم ۷۰ میلی متری کماکان برتری خود را حفظ کرده است

«اختراع سینما»:

«منظر های» لومیر:

۲۸/ دسامبر ۱۸۹۵ اما جمعی از مردم پاریس برای تماشای نمایش در «دستگاه سینمایی »لومیر در گراند کافه این شهر حتع شده اند. تصویرهای متحرک باز تولید شده ای به نام «منظر» روی پرده بزرگ نمایش داده می شوند. نخستین این «منظر»ها،‌ نمایش خروج از کارخانه های لومیر بود. که ابتدا به عنوان تجربه علمی در نظر گرفته شده بود.

«تاریخچه سینما ازدید هانری لانگلوا»

«پیدایش»:

بقول هانری لانگلوا سینما از ابتدا درجهان ما وجود داشته ولی دارای شکل عینی نبوده است «اوریول» مدیر مجله‌ی سینما اضافه می کند که سینما فطرتاً در فکر بشر هست. مهم ترین فیلم ها همان آثاریست که در پرده‌ی خیال ما نمایش داده می‌شود. شب ها هنگام خواب با چشم بسته عالی ترین تصاویر را درخواب های خود تماشا می کنیم.

منابع

«آندره بازن»                                                        : ۱.Andrew Bazan

ترجمه‌ی : محمد شهبا، سینما چیست؟

«ال.برناردهپه»                                                    : ۲.L.Bernard Happe

ترجمه‌ی : غلامرضا طباطبائی . تکنیک سینما.

  1. دایره المعارف (اطلاعات عمومی). گرد آورنده : م.آذین فر

خرید با کلیه کارت های بانکی (دانلود فایل بلافاصله پس از خرید)

روش تحقیق

.

 

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هشت =