مقالات آماری

لیتوگرافی و چاپ

آشنائی با محیط کار, شرایط مطلوب و فراهم کردن امکانات مناسب با نوع کار, انتخاب وسائل و دستگاههای مورد نیاز و چگونگی کاربرد, عملکرد و استفاده ی صحیح از آنها مسلما”در سرعت, سهولت و کیفیت کار نقش مهمی را ایفا می کند. شناخت این موضوع که کدام وسیله برای چه نوع کار مناسب است, مسلما”در هزینه ها نیز تأثیر مستقیم دارد.

مطلب  لیتوگرافی و چاپ مشتمل ۷۵صفحه است، برای دیدن فهرست مطالب مقاله و جزئیات آن به اطلاعات اضافی زیر مراجعه فرمایید.

مقالات آماری

فهرست مطالب

فصل اول. ۲

چکیده: ۳

معرفت بصری وکلامی: ۳

سواد بصری: ۶

بعضی از خصوصیات پیامهای بصری: ۱۰

« ترکیب بندی». ۱۶

دریافت حسی و ارتباط بصری: ۱۸

امتیاز پائین سمت چپ : ۲۱

مثبت ومنفی: ۲۲

«عناصر اولیه در ارتباط تصویری». ۲۶

نقطه: ۲۸

خط: ۳۱

شکل: ۳۳

جهت: ۳۴

رنگمایه: ۳۵

تعادل: ۳۷

تاریخچه. ۳۸

تاریکخانه: ۴۱

ابزار ,وسایل: ۴۳

حوضچه های ظهور وثبوت (سینک): ۴۴

تشتک ظهور: ۴۵

تایمر: ۴۶

سوراخکن فیلم (پانچ): ۴۷

چراغ های دیواری: ۴۷

دستگاه ظهور اتوماتیک پروسسور (processor) 48

خشک کن فیلم: ۴۹

دستگاه برش فیلم: ۴۹

مراحل عکاسی ، ۵۱

کنترل کیفیت و تهیه زینک.. ۵۱

مونتاژ صفحه ها ۵۳

بازبینی نهایی.. ۵۴

تهیه زینک.. ۵۵

فصل دوم. ۵۷

چاپ چیست؟ ۵۸

تاریخ چاپ.. ۵۹

و کاغذ. ۵۹

سبکهای گوناگون چاپ.. ۶۱

چاپ برجسته. ۶۲

چاپ لترپرس تخت (letter press) 62

چاپ لترپرس دورانی( rotary letter press) 63

چاپ فلکسو گرافی (flexography) 63

روتوگراور (rotogravure) یا چاپ گود. ۶۵

چاپ حکاکی شده«هلیو». ۶۶

چاپ همسطح (planographic) 67

چاپ دیجیتال رنگی.. ۶۹

چاپ دیجیتال سیاه و سفید. ۶۹

چاپ افست و لیتوگراف.. ۷۰

لمینیت.. ۷۱

انواع لمینیت.. ۷۲

عملیات تکمیلی چاپ.. ۷۲

انواع صحافی.. ۷۲

خط تا ۷۳

برش.. ۷۳

چاپ کلاقه‌ای.. ۷۳

خرید با کلیه کارت های بانکی (دانلود فایل بلافاصله پس از خرید)

مقالات آماری

خلاصه ای کوتاه از مقاله لیتوگرافی و چاپ را در زیر می توانید ببینید.

سواد بصری:

اگر بخواهیم در تعریف و محدود کردن سواد بصری راه افراط پیش گیریم , با مشکلات زیادی مواجه می شویم.کلام که دارای ساخت نسبتا”منضبطی است , مسلما”بر آنهائی که خواهان آموزش بصری هستندنیز تاثیری قابل توجه می گذارد.

بعضی از خصوصیات پیامهای بصری:

انسان تمایل دارد که ساخت کلام و گفتار را با ساخت بصری مربوط کند, علت این تمایل کاملا”قابل فهم است ویکی از دلایل عمده ی آن ناشی از طبیعت بشر است.

ترکیب بندی

مهم ترین گام , در حل یک مسئله ی بصری , کومپوریسیون یا ترکیب بندی آن است.رسیدن به معنای مورد نظر در یک عبارت تصویری بستگی زیادی به نوع ترکیب بندی آن دارد , علاوه بر آن , ترکیب بندی یک اثر در جلب توجه بیننده نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

دریافت حسی و ارتباط بصری:

معنا ,در پیامهای بصری , فقط نتیجه ی جمع شدن تاثیرات حاصل از ترکیب عناصر اولیه نیست , بلکه چگونگی آن تا حدودی زیاد به دستگاه حسی خاص که در تمام انسانها به طور یکسان عمل میکند نیز بستگی دارد

امتیاز پائین سمت چپ :

علاوه بر تاثیر مثبتی که از روابط عناصر با ساخت کلی طرح حاصل می گردد, از دو راه دیگر نیز می شود پدیده ی فشار را در یک عنصر بصری افزایش داد.

مثبت ومنفی:

هر چیزی را که می بینیم یا موضوع اصلی است و یا عامل کمکی و فرعی است ,همان طور که در کلام نیز اسم , جنبه ی اصلی و صفت , جنبه ی فرعی دارد , در پیامهای بصری نیز این رابطه پیوندی نزدیک با مراحل دیدن و فهم جذب کردن خبر دارد.

خط:

اگرنقطه ها‌ به یکدیگر آنقدر نزدیک شوندکه دیگر نتوان آنها را از یکدیگر تشخیص داد,احساس دارا بودن امتداد در آنها تقویت می گردد و زنجیره ی نقاط تبدیل به عنصر بصری جدیدی به نام خط می شود.

جهت:

هر یک از شکلهای اصلی دارای سه جهت اصلی با معنای خاص خودش است:مربع , جهت افقی و عمودی, مثلث جهت مایل, و دایره جهت دورانی دارد.هر یک از این جهات تداعی کننده ی یک معناست که در به وجود آوردن پیامهای بصری بسیار مفید است.

تعادل:

مهم ترین عامل فیزیکی و فیزیولوژی مؤثر بر حواس بشر,نیاز او به حفظ تعادل است.او می خواهد پاهایش استوار روی زمین قرار گیردو مطمئن باشد که در هر شرایطی وضعیت قائم بدن خود را حفظ کند نوع و اندازه ی این تشکیلات باید نسبت به فضای تاریکخانه انتخاب و نصب گردد. حوضچه ها معمولا”سه قسمتی (حوضچه ی ظهور, ثبوت, شستشو) است و بعضا”دارای میز کنترل می باشد.

تایمر:

وسیله ی مذکور در کنار سینک ظهور قرار می گیرد و معمولا” برای ظهور فیلم های هافتن, رنگی و روش های ماسکینگ مورد استفاده می با شد.برای کارگاههائی که روال خاص و ثابتی را دنبال می کنند بسیار مناسب است.

خشک کن فیلم:

دستگاه خشک کن فیلم در کارگاههای لیتوگرافی به «شرانک« معروف می باشد و عبارت از محفظه ای است که فیلم بعد از مراحل ظهور , ثبوت و شستشو داخل آن قرار می گیرد.هوای سرد یا گرم درون محفظه جریان می یابد.

بازبینی نهایی

برای بازبینی کارهای «مونتاژ» از فرم مونتاژ شده، پیش از تهیه زینک بر روی کاغذ حساس اوزالید نمونه ای گرفته می شود تا مسئول فنی آخرین بررسی ها را انجام دهد.

سبکهای گوناگون چاپ

در چاپ شیو های مختلفی وجودداردوممکناست این سوال برایشما پیش بیاید که مثلاض چرا باید از فلان روش خاص استفاده کرد. باید دانست که روش چاپ بستگی به محصولی دارد که چاپ بر روی آن اجرا می شود.

چاپ حکاکی شده«هلیو»

در چاپ حکاکی شده از پلیتی استفاده میش ودکه حوزه تصویر آن در سطح پایین تری از حوزه بی تصویر قرا ردارد. در حقیقت می توان گفت که این نوع چاپ بر عکس چاپ برجسته است.

چاپ دیجیتال رنگی

چاپ دیجیتال دیگر یک پدیده نوظهور تکنولوژیک نیست. این سیستم چاپی همانند زمان ظهورش رقیب چاپ افست شمرده نمی شود و امروز درکنار روشهای دیگر چاپی جایگاه خود را در این صنعت پیداکرده و روز به روز براستفاده از آن افزوده می شود.

لمینیت

یکی دیگر از خدمات ما در بخش عملیات تکمیلی ، خدمات روکش و لمینیت است. لمینیت را می نوان مکمل چاپ نامید که بر ظرافت و زیبایی کارمی افزاید.

برش

لیتوگرافی و چاپ

دستگاههای برش ، در کنار چاپ دیجیتال و چاپ افست نیز در چرخه گردش کارهای چاپی، علاوه بر کاهش زمان آماده سازی کارهایی که نایز به برش دارند، کیفیتی مطلوب ارائه می کنند چرا که در کنار هم بودن همه خدمات در خانه چاپ و طرح، کنترل کیفی تولیدات را آسانتر می کند.

خرید با کلیه کارت های بانکی (دانلود فایل بلافاصله پس از خرید)

مقالات آماری

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 9 =